Auteur Topic: King of the Mississippi (Artesania) schaal 1:80 [Verb]  (gelezen 16750 keer)

Offline Sparks

• Vol matroos
  • **
  • Geslacht: Man
Re: King of the Mississippi (Artesania) schaal 1:80 [Verb]
« Reactie #135 Gepost op: maart 13, 2014, 18:28:55 pm »
Hoi Robert,

Wat een uitdaging om aan zo'n nieuw project te beginnen zonder behoorlijke bouwbeschrijving.
Daarbij is advies/hulp van anderen bijna onontbeerlijk.
Dus alle reden om hier een bouwverslag op te zetten en bij te houden. Dat zal je zeker veel profijt opleveren; zeker als je aangeeft welke stappen je wilt gaan ondernemen en eventueel welke probleempjes je daarbij ziet.
En dat je eventueel ook een verslag op een ander forum plaatst hoeft zeker geen probleem te zijn.
Ik denk dat er alleen rumoer zou kunnen ontstaan als je adviezen en meningen van beide fora tegen elkaar gaat uitspelen.
Neem dus o.b.v. alle info die je uit welke hoek dan ook ontvangt een eigen beslissing. Jij bent tenslotte de bouwer.
Dan kun je alleen maar blij worden van deze hobby.

Groetjes,
Flip.
Groetjes,
Flip.

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #136 Gepost op: maart 13, 2014, 18:41:51 pm »
Een hele mooie rn zeldzame kit zo te zien, maar inderdaad een flinke uitdaging door de spaarzame tekeningen.

Citaat
Ik weet ook nog niet of ik hier een verslag van ga bij houden omdat ik laatst ook al opmerkingen voorbij heb zien komen dat mensen posten op 2 forums en daar ook de nodige opmerkingen  over zijn gemaakt.

Dan heb je die opmerking verkeerd begrepen Robert. Je mag op zo veel forums posten als je wil ! Het ging om leden die hun bouwverslag alleen op een ander forum bijhielden, maar bij ons kwamen aankloppen met de moeilijke vragen. In zo'n geval verzoeken we vriendelijk om ook hier het verslag bij te gaan houden.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #137 Gepost op: maart 13, 2014, 19:09:49 pm »
Citaat
Het enige waar ik me op heb verkeken is dat er maar 4 grote tekeningen bij zitten en verder niets, nu zullen de meeste hier zeggen meer heb je niet nodig maar daar denk ik toch anders over.

Ik weet niet wat jouw achtergrond is en jouw opleiding. :?:

Maar iemand met een beetje technische scholing is gewoon van zulke tekening te zien.
Het is de gebruiker die een beetje moet uitkijken op de drie aanzichten waar wat staat en hoe groot het is.
Je bent dus gewoon aan die exploded views van andeer BB.en nog niet gewoon aan een vlakke tekening met zijaanzicht bovenaanzicht, en een spanten plan. Laat ik je wel zeggen dat in het stenen tijdperk van de modelbouw wij het allemaal hebben moeten doen met dergelijke tekeningen.

Mocht je dus dit de  moeilijkheidsgraad zien. Post dan gewoon een stukje van de tekening waar je aan twijfelt en ik ben zeker dat je meer antwoorden gaat krijgen dan je soms lief is.

Over dat posten op ander Fora. Daar geeft Arjan de juiste toedracht. Wij vind het niet leuk als 'het moeilijk word'  men hier raad komt vragen en dan op andere fora daar lekker verder gaat kneuvelen. Dan vindenwij het niet meer dan eerlijk dat je ook hier toont wat je met onze raad hebt uitgespookt.  :wink:
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Robert1965

• Bootsman
« Reactie #138 Gepost op: maart 13, 2014, 20:59:02 pm »
Nog even terugkomende op de reactie wat betreft het posten op 2 forums, dat heb ik dan inderdaad niet goed begrepen, mijn excuses hiervoor.
Ik ben zelf wel van mening dat wat ik ook heb gedaan bij de San Fransisco II als iemand mij van A tot Z uitlegt hoe het bv in dit de tuigage van dit schip ik niet te veel van iedereen erbij kan hebben wat dat werkt zeer verwarrend.

Voor wat betreft de opleiding die ik heb gehad dat is wel een technische opleiding, en tekeningen lezen is op zich ook niet zo'n probleem waren het niet dat het altijd tekeningen zijn geweest van telecom koper en glasvezelkabels onder de grond, en leiding trace's in gebouwen.
Op zich zijn de tekeningen goed te "lezen" maar je moet toch wel een en ander uit puzzelen voordat alles op de juiste plek komt en dat is best wel lastig.

op tekening staat de volgende informatie.
tek. 1 spanten en dekken
tek. 2 details voor, achter, linker en rechterzijde van het schip.
tek. 3 Beetje algemene tekening masten bevestiging van kanons e.d.
tek. 4 Tuigage

Ik heb ook nog een set van 10 tekeningen van hetzelfde schip maar dan van een Euromodel deze tekeningen zijn veel meer gedetailleerd en kan daar zeker goed gebruik van maken.

Het is nog niet helemaal zover maar ben me er al wel een beetje in aan het verdiepen, maar eerst maak ik de Mississippi af voordat we aan deze klus gaan beginnen.

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #139 Gepost op: maart 13, 2014, 21:53:06 pm »
Prachtige kit Robert, die moet je koesteren :)
Ik hoop dat je toch ook hier een bouwverslag wil beginnen van deze dubbeldekker 8)
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #140 Gepost op: maart 15, 2014, 20:47:43 pm »
Met deze kit moet een heel mooi resultaat te behalen zijn, Robert.
Ik hoop dat je toch kiest om hier een (foto)-verslag bij te gaan houden, zodat wij er ook nog wat van kunnen leren
Veel succes

Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Offline amateur

• Betweter
  • Officier
« Reactie #141 Gepost op: maart 17, 2014, 13:03:50 pm »
Dat is een oude kit!
Tekning is overigen sde tkening uit de collectie van Hoeckel. Volgens mij heeft Euromodels nog steeds een kit gebaseerd op die tekeningen.
Wellicht dat je wat hebt aan hun ook tamelijk beknopte bouwbeschrijving? http://www.euromodel-ship.com/eng/friedrich-wilhelm--r-i.php#axzz2wDoOLWft

Jan