Auteur Topic: Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50 [verb]  (gelezen 55635 keer)

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Re: Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50 [verb]
« Reactie #345 Gepost op: april 02, 2016, 19:53:08 pm »
mooie HOW-TO...

heb je geen zin om een "how-to" te schrijven. Dan kunnen wij dat bij de ander "How-to's" hier op het forum zetten ???

ander vraagje, je gaat ze nu pas op latere datum definitief op je schip vastmaken... Hoe ga je dan de elektrische aansluiting maken....
Nu de draadjes eruit, later aan elkaar solderen en dan alles terug in schip ... of heb je een nadere planning?
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #346 Gepost op: april 02, 2016, 20:30:33 pm »
Zal van de week even een how to schrijven.

Dat is inderdaad de planning. De plus loopt door het buisje en de min is het buisje. Er zit bij de romp een extra stukje draad aan het buisje (te zien op de foto van de gehele achterkant), hier soldeer ik de min aan. Dan schuif ik alles in het schip.

Dit alles zal gebeuren wanneer ik aan de versiering ga aanbrengen en de romp geheel gebeitst is.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #347 Gepost op: april 12, 2016, 15:55:20 pm »
ziet er prachtig uit rob   8-o 8-o  mooi shrats werk hoor
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #348 Gepost op: april 13, 2016, 08:43:43 am »
Bedankt Dirk  :D

Ik ben nu begonnen aan de galerijen. Ik heb besloten zelf alles te maken en dus niet de kit onderdelen te gebruiken (behalve sommige ornementen). De reden is dat ik ook in de zijgalerijen licht wil hebben. Ook vind ik als ik eerlijk ben de galerijen van de kit niet zo heel mooi. Dus ik ga kijken als ik er iets beters van kan maken  :mrgreen:.

Hierbij de foto's van de bouw, dus mochten jullie dingen zien die niet kloppen, Dan hoor ik het heel graag.

Ik wil ramen maken in de gaten met de boogjes (niet zo groot natuurlijk) en tegen het vierkante deel komt een deurtje.

De slingerlijsten zitten er tegen aan, de onderste moet aan de zijkant nog iets omhoog.

Normaal zou er een hol deel net boven het roer komen, maar dat zat niet op de kit, en nu ben ik te laat om dat nog te maken. Dus er gaat alleen een bol deel komen.

Het ziet er nu niet uit, maar wanneer alles afgewerkt is komt het (hopelijk) wel goed  :wink:

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #349 Gepost op: april 16, 2016, 18:23:58 pm »
mooi rob .

heb je een tekening van de zijgalerij  op plan ?

ze lijkt wat aan de langekant te zijn en ze is ook erg recht aan de kant van de ramen moet ik toegeven.
de hoogte van het  dekje komt  normaal tot aan de onderkant van het raa hout en dat zie ik bij jou ook niet zitten  dit moet je mischien eerst plaatsen als het kan zodat je zeker de juiste hoogte aanhoud.
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #350 Gepost op: april 18, 2016, 12:14:48 pm »
Bedankt Dirk,
Ik hoor graag je mening. Doordat bij de galerijen en achterschip alles vloeiend en krom moet lopen, vind ik het een uitdaging om dit te maken.

heb je een tekening van de zijgalerij  op plan ?
ze lijkt wat aan de langekant te zijn en ze is ook erg recht aan de kant van de ramen moet ik toegeven.

Ik hou qua zijgalerij de tekening niet aan. Wel komt deze ook ongeveer tot op het zelfde punt. Het zou misschien een fractie te recht kunnen zijn, maar er zit een lichte bolling in. Denk dat ik achteraf de achterkant iets had kunnen laten uitlopen.
Ik hou qua uiterlijk en plaatsing een beetje de foto's van Winter aan:

Deze heeft qua lengte ongeveer het zelfde.

Citaat
de hoogte van het  dekje komt  normaal tot aan de onderkant van het raa hout en dat zie ik bij jou ook niet zitten  dit moet je mischien eerst plaatsen als het kan zodat je zeker de juiste hoogte aanhoud.

Ik vermoed dat je het volgende dekje bedoeld?
Deze heb ik inderdaad tot de onderkant van het ragout lopen

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #351 Gepost op: april 21, 2016, 07:59:37 am »

deze hoogte bedoel ik rob

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #352 Gepost op: april 27, 2016, 07:30:38 am »
Bedankt Dirk,

Ben al een tijdje niet thuis, dus vandaar de late reactie. Zal zodra ik weer tijd heb er eens naar kijken. Er wordt nog een berg/raa hout geplaatst, en er komt nog een dak op de galerij.