Auteur Topic: Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50 [verb]  (gelezen 71693 keer)

Offline Rob

• Bootsman
  • Geslacht: Man
Re: Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50 [verb]
« Reactie #150 Gepost op: augustus 05, 2014, 14:23:51 pm »
Ik heb een kanon dip, dus ben maar begonnen om wat andere zaken te scratchen. Alles staat nog los

de schoorsteen werd waarschijnlijk niet zo afgewerkt, maar aangezien je deze straks niet/nauwelijk ziet, gaf het mij de kans om wat zaken te proberen.

er komt nog een iets breder voetje onder, welke ook zwart wordt.

Offline luc

• Officier
« Reactie #151 Gepost op: augustus 05, 2014, 15:23:36 pm »
Voor bijna niet zichtbaar, mooi afgewerkt.
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Offline † Bloemkool

• Vol matroos
  • **
« Reactie #152 Gepost op: augustus 05, 2014, 16:04:55 pm »
Hoi Rob,

ik ben nog heel nieuw in deze wereld. Ik heb je verslag en de reacties daarop met heel veel interesse gelezen en heb al voordat ik de doos van mijn model binnen heb al heel wat ideetje van je opgedaan. Ik heb nog nooit met leds gewerkt, maar zoals jij dat gedaan hebt staat me heel erg aan. Ik ga in de tijd dat ik zit te wachten op de spullen het een en ander opzoeken over leds en andere zaken.

Ik ben behoorlijk onder de indruk van je vorderingen en hoe de zaken eruit komen te zien, voorlopig kan ik alleen maar hopen dat ik dit niveau kan halen. De tijd zal het leren. Heel veel succes verder.
Groetjes, Cees

Afgebouwd: Smit Rotterdam, Billing Boats. 1:75; HMS Victory, Mamoli. 1:90; sloep 1:32

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #153 Gepost op: augustus 05, 2014, 16:07:37 pm »
Mooi werk Rob, zeker geslaagd  :)
Groetjes

René

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #154 Gepost op: augustus 05, 2014, 19:40:25 pm »
Bedankt allemaal  :D

En bedankt voor de lofende woorden Cees. Ik kijk en leer ook erg veel van de andere verslagen op het forum. Het idee en uitvoering van de leds heb ik hoofdzakelijk van het verslag van supersylverster:  http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,27.870.html

De victory is een mooi schip om te bouwen. Ik ben dit jaar naar Engeland geweest om haar te bewonderen. Mocht je interesse hebben kan ik de foto's wel even doorsturen. Je hoeft alleen je mail adres door te geven via een pm (persoonlijk bericht)

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #155 Gepost op: augustus 20, 2014, 12:29:57 pm »
De kanonnen aan de linker kant zijn klaar, nu de andere kant nog   :roll:
Let niet op de stand van de kanonnen....

bij de volgende serie wordt de broeking iets langer, en de blokken van de takels komen bij het volgende dek dus iets meer naar achteren (zit allemaal al vast)

Dick

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: augustus 20, 2014, 12:33:44 pm »
Dat ziet er allemaal mooi strak uit Rob.

Offline luc

• Officier
« Reactie #157 Gepost op: augustus 20, 2014, 17:38:42 pm »
Ziet er goed uit.
mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #158 Gepost op: augustus 22, 2014, 09:29:43 am »
De kogels bij de kanonnen.

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #159 Gepost op: augustus 22, 2014, 10:09:25 am »
Mooi gedaan Rob.
Ga je ook nog de andere "benodigdheden"maken ? Ik bedoel dan bijvoorbeeld emmers en de verschillende stokken om het kanon te kunnen laden en schoonmaken (weet de benaming ff niet)

Eigenlijk zonde dat dit straks allemaal bijna onzichtbaar is.
Dit model zou je met opengewerkte zijkant moeten bouwen.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #160 Gepost op: augustus 22, 2014, 10:24:00 am »
Bedankt Arjan,

nee, hier blijft het bij. Door de verlichting kan je net nog iets zien. Maar om nog meer te maken heb ik geen zin in. Volgend dek...

Het lijkt me erg leuk om een opengewerkt model te bouwen, alleen doordat het een kit is wordt dat bij deze moeilijk. volgend schip...

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #161 Gepost op: augustus 23, 2014, 11:30:45 am »
Ben ook nog even met de mastvissingen bezig geweest.

batavia:

hms victory:

Ik had iets stevig nodig wat niet kapot zou gaan als ik de mast erin zet. dus kleine houten stukje vielen af.
uiteindelijk heb ik het volgende gemaakt, het gaat niet kapot als ik de mast erin probeer te zetten, en lijkt een heel klein beetje op die van de victory.

(plank van de kogels is niet de uiteindelijke, maar een test)

Offline † Bloemkool

• Vol matroos
  • **
« Reactie #162 Gepost op: augustus 23, 2014, 11:36:46 am »
Hallo Rob,

bedankt voor de link mbt de verlichting. Ik denk dat het niet heel lang meer duurt voordat ik een beslissen moet nemen over hoe en waar ik die lampjes ga installeren, dus dat gaat nog wat zoekwerk op internet en de electronicawinkel in de buurt opleveren. Geeft niet heb ik in ieder geval wat te doen.

Wat betreft de foto's, daar heb ik er een tijdje geleden al een heleboel van ontvangen, samen met de nodige boekwerken in digitale vorm, ben nog bezig die dingen af te drukken en dan te laten binden (heb een drukkerijtje als achterbuur). Ik heb zelfs de indruk dat ik die van jou gehad heb.
Groetjes, Cees

Afgebouwd: Smit Rotterdam, Billing Boats. 1:75; HMS Victory, Mamoli. 1:90; sloep 1:32

Offline † Bloemkool

• Vol matroos
  • **
« Reactie #163 Gepost op: augustus 23, 2014, 11:38:41 am »
Rob,

ik ben nog lang niet aan die mastfittingen toe, maar van wat voor materiaal heb je die mastfittingen gemaakt? Dat kan ik dat in mijn achterhoofd  houden voor het moment supreme.
Groetjes, Cees

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #164 Gepost op: augustus 23, 2014, 12:03:48 pm »
Hallo Rob,

bedankt voor de link mbt de verlichting. Ik denk dat het niet heel lang meer duurt voordat ik een beslissen moet nemen over hoe en waar ik die lampjes ga installeren, dus dat gaat nog wat zoekwerk op internet en de electronicawinkel in de buurt opleveren. Geeft niet heb ik in ieder geval wat te doen.

Ik vond het erg handig om gewoon eens naar een goede electronica zaak te gaan, ze kunnen je precies uitleggen en vertellen wat je nodig hebt, ook qua voeding

Wat betreft de foto's.........Ik heb zelfs de indruk dat ik die van jou gehad heb.

klopt

Rob,

ik ben nog lang niet aan die mastfittingen toe, maar van wat voor materiaal heb je die mastfittingen gemaakt? Dat kan ik dat in mijn achterhoofd  houden voor het moment supreme.

omdat ik de masten er pas later in kan zetten en niet meer bij het dek kan dan, heb ik uiteindelijk fimo klei gebruikt, en (na het afbakken) met een schuurmachine in vorm geschuurd.