De oorlogsschepen hadden trouwens veel rechtere dekken dan de handelsschepen. Kijk maar eens naar de tekeningen van het Hohenzollern model. De dekken zijn bijna recht van voor tot achtersteven. Wel zo handig op een geschutsdek.
Blij dat het klopt

Kwam er 2 weken terug achter dat de 2 rolpaarden miste in de kit en 9 wieltjes

Meteen het kombuis gebeld (hier heb ik de kit gekocht) en de missende onderdelen lagen keurig 2 dagen later op mijn mat

Ben ook tegen een fout ik de kit aangelopen. Er horen aan de voorkant 2 vulstukken. Boven een hoge en daar onder een lage. Helaas heeft de hoge de vorm die de lage moet hebben en andersom.

Zoals te zien is past het hoge stuk voor geen meter, terwijl dat lage stuk perfect past op die positie.

Dick heeft zoals te lezen en te zien is in zijn verslag hier ook last van gehad.
Heb het hoge vulstuk gezaagd en het dunne opgehoogd, was gelukkig weinig balsa extra nodig aangezien ik het overgebleven deel op het lage stuk kon plakken.

Heb de spanten ook grof in vorm geschuurd, nu rustig alles nalopen en fijn schuren.

Vind de techniek van Dick er erg goed uitzien om de scheg met een latje ertussen alvast vast te maken (heb je een sponning), dus denk dat ik het maar schaamteloos ga kopiëren ;)
De scheg past nog niet helemaal. Als ik de tekening bekijk, dan heb ik het idee dat de scheg niet helemaal juist is van vorm (zit boven te veel hout). Iaw, ik ben van plan om de scheg iets bij te schuren en het vulstuk zo te laten. Als ik het vulstuk verder zou schuren hou ik niks over, en passen de boven dekken niet meer.