Auteur Topic: Introductie  (gelezen 1812 keer)

Arclaud

• Gast
Introductie
« Gepost op: april 22, 2013, 18:00:58 pm »
Dames en heren scheepsmodelbouwers,

Als kersvers lid op dit forum vind ik het wel zo aardig om mijn eerste post te wijden aan een woordje over mezelf.

Ik ben een jongeling met 23 jaren op de teller en ben woonachtig binnen de provincie Antwerpen. Na de werkuren probeer ik me vooral bezig te houden met levensgenieterij.

Ik ben een complete leek binnen de wondere wereld van modelbouw en ben door een toevalligheid gebeten geraakt door deze mooie hobby.

Voor de restauratie van de motor van een oude grammofoonspeler had ik enkele minischroeven nodig. Na het nodige zoekwerk op internet kwam ik al snel terecht op verschillende websites over modelbouw. Ik heb verschillende bouwverslagen gelezen, waarbij mijn interesse uitging naar houten schepen. Het virus had mij te pakken, ik merkte dat ik steeds vaker op zoek ging naar informatie over modelbouw. Zo ben ik ook terecht gekomen op dit forum.

Toen ik twee weken geleden naar een modelbouwwinkel ging om mijn schroefjes te kopen, heb ik aan de verkoopster informatie gevraagd over het beginnen met modelbouw. Met alle informatie in mijn hoofd ging ik weer naar huis, waar alles in mijn hoofd bleef spoken. Enkele dagen later sleepte ik mijn vriendin mee naar de modelbouwwinkel om haar ervan te overtuigen dat ik de ideale hobby had gevonden.

Ik ben overgegaan tot de aankoop van een kit van het merk Corel en wat beginnersgereedschap. Het schip dat het resultaat zou moeten worden heet 'La Toulonnaise'.

Ik hoop alvast goed van start te gaan met mijn nieuwe hobby en ben ervan overtuigd dat de schat aan informatie op dit forum mij hierbij zal helpen.

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: Introductie
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2013, 18:14:04 pm »
Welkom Arclaud,