Auteur Topic: Introductie  (gelezen 1812 keer)

Arclaud

• Gast
Introductie
« Gepost op: april 22, 2013, 18:00:58 pm »
Dames en heren scheepsmodelbouwers,

Als kersvers lid op dit forum vind ik het wel zo aardig om mijn eerste post te wijden aan een woordje over mezelf.

Ik ben een jongeling met 23 jaren op de teller en ben woonachtig binnen de provincie Antwerpen. Na de werkuren probeer ik me vooral bezig te houden met levensgenieterij.

Ik ben een complete leek binnen de wondere wereld van modelbouw en ben door een toevalligheid gebeten geraakt door deze mooie hobby.

Voor de restauratie van de motor van een oude grammofoonspeler had ik enkele minischroeven nodig. Na het nodige zoekwerk op internet kwam ik al snel terecht op verschillende websites over modelbouw. Ik heb verschillende bouwverslagen gelezen, waarbij mijn interesse uitging naar houten schepen. Het virus had mij te pakken, ik merkte dat ik steeds vaker op zoek ging naar informatie over modelbouw. Zo ben ik ook terecht gekomen op dit forum.

Toen ik twee weken geleden naar een modelbouwwinkel ging om mijn schroefjes te kopen, heb ik aan de verkoopster informatie gevraagd over het beginnen met modelbouw. Met alle informatie in mijn hoofd ging ik weer naar huis, waar alles in mijn hoofd bleef spoken. Enkele dagen later sleepte ik mijn vriendin mee naar de modelbouwwinkel om haar ervan te overtuigen dat ik de ideale hobby had gevonden.

Ik ben overgegaan tot de aankoop van een kit van het merk Corel en wat beginnersgereedschap. Het schip dat het resultaat zou moeten worden heet 'La Toulonnaise'.

Ik hoop alvast goed van start te gaan met mijn nieuwe hobby en ben ervan overtuigd dat de schat aan informatie op dit forum mij hierbij zal helpen.

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
  • Geslacht: Man
Re: Introductie
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2013, 18:14:04 pm »
Welkom Arclaud,

Je zit hier met vele lotgenoten die allemaal het houtbouwvirus te pakken hebben, dus we weten hoe het is  :wink:

De Toulonnaise is een goed en leuk beginnerskitje. Als je wilt biedt het ook veel mogelijkheden tot verbeteringen.
Ik hoop snel een bouwverslag van je te zien.

Arjan
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2013, 18:28:53 pm »
welkom bij de houtsnuivers  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Jean B

• Vol matroos
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2013, 18:37:16 pm »
Hallo Arclaud, welkom aan boord als een van de jongere bemanningsleden. Mooi schip uitgezocht om mee te starten.
Start een bouwverslag, vraag eerst indien je over zaken twijfelt, en de mannen hier staan klaar om je bij te staan als dat nodig is.

Groet uit Maastricht, Jean
Groet, Jean

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2013, 19:18:52 pm »
Welkom Arclaud, goed dat we ook de jongeren kunnen aantrekken tot deze prachtige hobby, prachtig model heb je gekozen. Stel gerust je vragen wij geven met plezier antwoord, soms tot vervelens toe :wink:
Groetjes

René

Arclaud

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2013, 19:21:41 pm »
Heren,

Bedankt voor het warme onthaal.

Die Toulonnaise vind ik zelf ook een erg mooi scheepje. Ik vind er op het net niet meteen veel informatie over, dus ik ben wel benieuwd naar de verbeteringen die ik aan het model kan aanbrengen.

Een bouwverslag heb ik zonet geopend. Daarin wordt wel snel duidelijk dat ik een valse start heb gemaakt. Vragen zal ik dus waarschijnlijk nog vaak doen.

Een forum zoals deze vind ik een prachtig medium om kennis te delen en te vergaren. Ik zal dus jullie raadgevingen en tips dus maar al te graag lezen.  :D

Dick

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 29, 2013, 11:49:48 am »
Alsnog ookvanuit Harderwijk welkom hier op dit mooie forum Arcloud, ik ga je zeker volgen en wens je veel bouwplezier.

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2013, 14:41:39 pm »
Hallo Arclaud
Een warm welkom vanuit een zonnig Zeeland
Veel succes met de bouw en laat je plaatjes maar komen
Groeten
Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Aat

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2013, 14:54:23 pm »
Ook een hartelijk welkom vanuit Zoetermeer, Arclaud.

Alhoewel ik er geen woord van geloof, dat jouw vriendin ervan overtuigd is dat dit de meest iseale hobby voor jou is  :? Die van mij heeft daar soms haar bedenkingen over, zeker nu de werf in haar huis staat.

Arclaud

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2013, 20:29:21 pm »
Aat,

Ik heb nergens geschreven dat ik mijn vriendin heb kunnen overtuigen...  :wink: