Auteur Topic: Wapen van Hamburg van Corel (1:50)  (gelezen 31495 keer)

Dick

• Gast
Wapen van Hamburg van Corel (1:50)
« Gepost op: maart 27, 2013, 16:46:04 pm »
Vorige week heb ik hem binnen gekregen en ben al voorzichtig begonnen maar het is echt 'n beest van 'n schip.
1.10 cm lang en 0.90 cm hoog en allemaal zwaar en dik hout, dat gaat nog 'n hele strijd worden.
De BB is nihil en eigenlijk alleen maar 'n paar grote tekeningen, nog niet eens 'n boek met plaatjes over de te bouwen volgorde dus dat moet je maar uitzoeken.
Dit valt me wel tegen van Corel en je mag best wel ervaren zijn om dit schip te bouwen maar dat zien we wel.
Het schip is gebouwd tussen 1663 (aanvang) en 1668 voltooid, ook is het gebouwd door 'n Nederlandse scheepsbouwmeester.
Dus 'n echte HOLLANDER.
Op 10 oktober 1683 op weg naar Cádiz brak er brand uit die zich uitbreide naar de kruitkamer en is geëxplodeerd.
Eerst wilde ik er 'n open model van maken maar gezien de toestand van mijn hand en ik nog niet alles in logische volgorde kan leggen heb ik besloten gewoon de bb te volgen.
Verwacht ook niet iedere week 'n update want alles zeer langzaam gaan maar ik heb de tijd dus dat maakt niet veel uit.
Alleen weet ik niet meer hoe ik foto's moet plaatsen dus als iemand me dat kan vertellen maar wel met 'n Nederlands programma volgen er snel foto's.

Offline Robert1965

• Bootsman
  • Geslacht: Man
Re: Wapen van Hamburg van Corel (1:50)
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2013, 17:04:10 pm »
Veel succes met de bouw Dick, gaat je vast wel lukken  :wink:

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2013, 17:05:05 pm »
hoi dick  mooi dat je terug wilt beginnen  8)
het zal zeker nog niet makkelijk zijn maar met wat meer geduld zal het hopelijk tog wel gaan, ( dat hoop ik  tog echt voor je )
fotos ff ergens uplouden ( ik doe het  bij brouwers )  en dan de link hier  neer zetten.

heel veel suc6  met dit scheepje dick  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #3 Gepost op: maart 27, 2013, 17:18:46 pm »
Dat gaat inderdaad een knoepert worden Dick 8)

Ik ben blij dat je weer met een nieuw project gaat beginnen.
Volgens mij ook een goeie/positieve route voor revalidatie.

Heel veel suc6, maar vooral ook veel plezier bij het bouwen van deze Hollander,
ik ga je volgen :D

Voor het plaatsen van foto's gebruik ik zelf brouwers.
Deze link kan je misschien helpen http://www.modelbrouwers.nl/albums/
En dan bij "foto's toevoegen" een eigen album maken.
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline wim500

• Officier
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2013, 19:16:13 pm »
Zo Dick, je gaat er gelijk weer goed tegen aan met dit verschrikkelijke mooie schip.
Doe het lekker in je eigen tempo, dan kunnen we er extra lang van genieten :).
Ik wens je enorm veel bouwplezier.

Dick

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2013, 14:30:39 pm »
Mensen bedankt voor de reacties en ik ga mijn stinkende best doen om er wat moois van te maken.
Het zal wel niet zo snel gaan als Dirk maar het houd me wel van de straat af niet waar.
Foto's van de kit volgen zo snel mogelijk.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2013, 16:42:41 pm »
suc6  en denk eraan , als je iets neit goed weet , vragen !!! :wink:
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Dick

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 28, 2013, 16:49:24 pm »
suc6  en denk eraan , als je iets neit goed weet , vragen !!! :wink:

Komt helemaal goed Erik

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #8 Gepost op: maart 28, 2013, 20:31:15 pm »
Dick
Je vroeg om een Nederands programma om foto's te plaatsen. Ik gebruik hiervoor Windows Live. Mijn manier is: foto's kopieren naar Email ontvanger. Windows vraagt dan het formaat van de te kopieren bestanden. Op verzoek van Erik destijds  verklein ik ze naar 640 x 480. Vervolgens klik ik rechts boven op "Bestand" en kies voor "Bijlagen opslaan". Je kunt dan elke map kiezen die je wilt. Ik heb een aparte map voor "Uploaden".
Ik open Windows Live en kies voor "Uploaden" en haal de foto op. Deze moet dan nog gedeeld worden zodat ieder de foto mag zien. ( R-muisknop) Dan: "Origineel weergeven" en de regel van http(s) kopiëren naar Beagle. Wat een verhaal zeg. maar het werkt goed. :lol: :lol: :lol:
Succes
Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Offline Robert1965

• Bootsman
« Reactie #9 Gepost op: maart 29, 2013, 05:53:10 am »
Dick,

Ik heb onlangs eens een handleiding gemaakt voor het plaatsen van foto's via picasa (Google), misschien is dit wat voor je.
Als de de foto's binnen een resolutie van maximaal 2048 pixels laat kost dit ook geen webruimte en kan je onbeperkt foto's uploaden.

hierbij de link: http://www.modelships-beagle.eu/smf/index.php/topic,1359.0.html

Dick

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 30, 2013, 17:15:37 pm »

Het is eindelijk gelukt om wat foto's van de kit te maken.
Ondertussen vaart hij al bijna. :D
Er is verder niet zoveel over te vertellen behalve dat het beslag er perfect uit ziet. :D
Ondertussen ben ik al begonnen en ben er wel achter gekomen dat de spanten en kiel erg krom zijn dus dat begint al goed en dat valt mij zeer zeker van Corel wel tegen maar dat word ook wel weer op gelost.

De doos met mega mooi beslag, dat word nog 'n hele klus om het allemaal te schilderen.

ik zal deze week wel weer 'n paar foto's maken van de vorderingen.

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #11 Gepost op: maart 30, 2013, 17:22:27 pm »
Het is echt een prachtige Kit, en zeker een meerjaren projekt om deze af te bouwen.

Citaat
ben er wel achter gekomen dat de spanten en kiel erg krom zijn dus dat begint al goed en dat valt mij zeer zeker van Corel

Dat ligt niet aan Corel, maar aan de manier waarop de kit is opgeslagen. Als het vochtig is, of de doos niet op een vlakke ondergrond heeft gelegen dan trekt zelfs het duurste multiplex nog krom. Bovendien worden die dure kits niet veel verkocht waardoor ze vaak jaren opgeslagen liggen.
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Dick

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 30, 2013, 18:21:08 pm »
Het is echt een prachtige Kit, en zeker een meerjaren projekt om deze af te bouwen.

Dat ligt niet aan Corel, maar aan de manier waarop de kit is opgeslagen. Als het vochtig is, of de doos niet op een vlakke ondergrond heeft gelegen dan trekt zelfs het duurste multiplex nog krom. Bovendien worden die dure kits niet veel verkocht waardoor ze vaak jaren opgeslagen liggen.

Hier heb je wel gelijk aan Arjan, ze zullen dat hout niet krom in de doos doen en ja het word zeker 'n meer jaren plan.

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #13 Gepost op: maart 30, 2013, 18:42:43 pm »
Prachtige kit Dick, echt een doos vol met materiaal 8)
En zo te zien is het beslag van Corel weer van heel goede qualiteit.

Bij mijn (Corel) Berlin waren kiel en sommige spanten ook behoorlijk krom.
Maar met beleid en wat verstevigingen op de juiste plaats, is dat prima uit te lijnen :wink:

Veel plezier bij de bouw, ik ga je volgen :)
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline ABrouwer

• Bootsman
  • al doende leert men
« Reactie #14 Gepost op: maart 30, 2013, 19:08:52 pm »
Het is een prachtige kit, ik heb hem al eens van nabij gezien , veel plezier met de bouw ervan

Andy
Afgemeerd: Neeltje Jacoba, HMS Endeavour, 17de eeuws Fluitschip/Walvisvaarder "Het Paradys"

Op de werf: Prins Willem Corel 1:100