Auteur Topic: Wapen van Hamburg van Corel (1:50)  (gelezen 31326 keer)

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Re: Wapen van Hamburg van Corel (1:50)
« Reactie #60 Gepost op: oktober 30, 2013, 18:24:59 pm »
mooi van dat zo te maken.  Zie je weinig op vele kits..
maar ik dacht dat die canvas slang langer was in werkelijkheid. Staat ergens in het boek van Ketting.)
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #61 Gepost op: oktober 30, 2013, 18:29:45 pm »
ziet er mooi uit dick  8) goed dat je er nu aan denkt
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #62 Gepost op: oktober 30, 2013, 18:39:33 pm »
Respect voor de wijze waarop je deze kit aan het bouwen bent.

Heel anders dan wat we gewend zijn bij kit's. Een binnen en buitenbeplanking en dat ter hoogte van de
geschuts-poorten. Heel mooi en super strak uitgevoerd.

Die spuigat slurfjes heb ik me nog nooit mee beziggehouden, maar het ziet er naar mijn gevoel realistisch uit.
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Dick

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: oktober 30, 2013, 19:31:55 pm »
Erik, die slurf moet nog wel 'n eind zakken, hij ligt nu boven op het dek als hij op de juiste plaats zit komt hij net boven de waterlijn uit denk ik.
Kees, de kit heeft 'n binnen en buiten beplanking dus daar hoef ik weinig aan te doen.

Dick

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: november 19, 2013, 18:33:46 pm »
Na er lang over na gedacht te hebben heb ik besloten om dit bouwverslag op ’n laag pitje te zetten om de volgende redenen.
Ik ben nu aan de touwen van de kanonnen op het onderste dek toe en moet nu alle touwen knopen en juist dit zal ik met één hand moeten doen en nog wel links ook. Dit ga ik proberen met behulp van ‘n 3de handje of zoiets dus jullie zullen wel begrijpen dat alleen dit al voor 22 kanonnen enige weken of maanden gaat duren want ik wil wel alle originele knopen zoals de takelingen en alles leggen.
Je ziet er wel niks meer van maar ik wil alles zo origineel moegelijk maken en het is tevens ’n goede oefening voor de tuigage later.
Wel zal ik heel af en toe eens ’n foto plaatsen en ik blijf jullie uiteraard volgen maar de hiaten tussen 2 postings zullen denk ik meestal te groot zijn voor ’n volwaardig verslag.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #65 Gepost op: november 19, 2013, 20:04:23 pm »
Dick  eervolle poging en lezenswaardig dat je het wil proberen...

Mocht het toch niet lukken met de knoopjes. Ook een beetje touw, afgeknipt op lengte en aan de uiteinden met een druppel lijm kan ook hoor. daar moet je je niet voor schamen.

Modelbouw is soms vooral de indruk wekken dat het er is  i.p.v. dat het er moet zijn...
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

Grtz Erik

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #66 Gepost op: november 19, 2013, 21:01:03 pm »
ik bewonder je doorzettings vermogen dick   , doe gewoon op het gemakje voort en ik hoop dat het gaat lukken met al de touwen en blokken .
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #67 Gepost op: november 19, 2013, 21:11:56 pm »
Geen haast Dick, lekker rustig doorbouwen wanneer het jou uitkomt 8)
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

Offline profiel

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #68 Gepost op: november 20, 2013, 11:05:02 am »
Na wat oefening knoop je het gemakkelijkst met kocher (arterieklem) en pincet of naaldvoerder. Er is op internet ook vast wel te vinden welke  knopen je dan eenvoudig kan leggen (zoeken onder iets als chirurgische knopen).
Gr.

Henk

Dick

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: november 20, 2013, 17:39:43 pm »
Bedankt mensen, ik blijf het gewoon proberen.

@ Erik, je voorstel is zeker 'n optie maar ik ga toch eerst worstelen met de originele knopen omdat je deze hier niet meer terug ziet en ik me 'n fout kan         permitteren, tevens moet mijn hand het ook weer kunnen als ik hogerop kom met de bouw.

@ Henk, die gereedschappen heb ik al en heb die ook altijd gebruikt, het probleem is dat ik echt alles met één hand moet doen.
Maar we blijven oefenen tot het lukt. :D :D

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #70 Gepost op: november 20, 2013, 17:49:37 pm »
Dick

als je nog eens naar de dokter gaat.
vraag hem eens dat hij je een knoop voordoet. ( ze doen dat met een soort arterieklem  als ze iets dichtnaaien en dat kan met zulk soort gereedschap met één hand....
( maar ik kan hem ook niet hoor.)

Grtz Erik

Dick

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: november 20, 2013, 18:10:23 pm »
Dick

als je nog eens naar de dokter gaat.
vraag hem eens dat hij je een knoop voordoet. ( ze doen dat met een soort arterieklem  als ze iets dichtnaaien en dat kan met zulk soort gereedschap met één hand....
( maar ik kan hem ook niet hoor.)

Ik zal nog wel even kijken hoe maar ik blijf net zolang goochelen tot het gaat lukken Erik. :D

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #72 Gepost op: november 20, 2013, 19:01:49 pm »
het is al weer even geleden dat ik je gesproken/gezien heb Dick, maar is er enige vooruitgang te verwachten door de therapie met je hand?
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Offline profiel

• Scheepsjongen
  • *
« Reactie #73 Gepost op: november 20, 2013, 22:17:58 pm »
Dat kan ik wel uitleggen.
Pak een uiteinde van het touw met je pincet. Wikkel dat twee keer om de bek van de arterieklem. Pak met de arterieklem het andere uiteinde van het touw en trek de klem terug. Je hebt dan een mooi knoopje. Als het echt moet blijven zitten doe je hetzelfde nog een keer, maar dan andersom om de arterieklem gedraaid.
Gr.

Henk

Dick

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: november 21, 2013, 17:48:24 pm »
het is al weer even geleden dat ik je gesproken/gezien heb Dick, maar is er enige vooruitgang te verwachten door de therapie met je hand?

Hai Jan, waarschijnlijk zal het allemaal niet veel gaan verbeteren maar ik hoop door maar veel te bouwen dat die hand zelf wat slimmer gaat worden en natuurlijk bedenk je zelf ook wel oplossingen om het zo makkelijk mogelijk te doen.

Dat kan ik wel uitleggen.
Pak een uiteinde van het touw met je pincet. Wikkel dat twee keer om de bek van de arterieklem. Pak met de arterieklem het andere uiteinde van het touw en trek de klem terug. Je hebt dan een mooi knoopje. Als het echt moet blijven zitten doe je hetzelfde nog een keer, maar dan andersom om de arterieklem gedraaid.

Henk, met gewone knopen lukt het wel aardig maar het gaat mij vooral om de takelingen die toch overal komen.
Maar ik ga oefenen met 'n 3de handje en dat moet na wat oefening wel gaan lukken denk ik.
Bijna alle knopen kun je buiten het schip maken en dan breng ik ze d.m.v. 'n pincet naar hun plek waar ik ze dan echt vast zet.