Auteur Topic: Hallo allemaal  (gelezen 1644 keer)

Hoves

• Gast
Hallo allemaal
« Gepost op: maart 19, 2013, 20:38:35 pm »
Hallo allemaal,
onlangs vond ik in een donker hoekje van de zolder een stapeltje bouwdozen terug. Het is al een hele tijd geleden dat ik voor het laatst een model in elkaar heb gezet. Als jochie heel wat vliegtuigjes, wat later trucks 1:24, en toen een hele tijd niks. Een jaartje of 15/20 geleden heb ik nog een (volgens mij) klipperaak gebouwd, plastic romp, de rest van hout. Deze staat nog wel in de kamer, maar hoofdzakelijk stof te happen. De planning was toen nog een keer wat te bouwen maar door de drukte die gezin, kids en werk opleverden kwam het er maar niet van. Nu dus een beetje bij toeval op de oude schatten gestuit en weer meer ruimte (in tijd en plaats) om te werken.
De keuze was de Batavia van Revell, de Wasa of de Jolly Boat van de Bounty van AL. Gezien mijn zeer geringe ervaring met houtbouw is de Jolly Boat de beste keuze, voldoende leermomenten maar wel een reële kans op een mooi scheepje voor op of in de kast. Later wellicht de Batavia,om het tuig een beetje onder de knie te krijgen, de Wasa is nog wel een verre kust voorlopig. Misschien eerst nog maar een keer een tussenmodel proberen.
Volgens mij is er op dit forum zat te lezen, tips en trucs om dit bootje fatsoenlijk van de werf te laten lopen. Ik hoop er aan te denken regelmatig foto's te maken om een bouw-log bij te houden.

Pim

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: Hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2013, 20:52:09 pm »
Welkom Pim, kijk maar eens goed rond, veel mooie dingen te zien.
Wat je niet vind vragen, we geven je met plezier antwoord  :wink:
Groetjes

René

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2013, 10:06:59 am »
welkom op het forum pim   spijtig genoeg liggen er bij mij op zolder geen schatten  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

bravo104

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2013, 11:08:58 am »
Welkom Pim.
Veel plezier hier en ik ben benieuwd naar je bouwsel. :wink:

Offline michiel

• Bootsman
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2013, 11:14:19 am »
Welkom,

Je kan hier met alle vragen terecht, zelfs als je het antwoord al ergens op de site kan vinden.

Veel plezier met bouwen.

Michiel
De nootwendigheit toont klaerblijkelijk, dat, na het bouwen der huizen, de Scheeps-bouw een der eerste uitwerkselen zy, die het menschelijk vernunft, al t'zedert den aenvang der Werlt, uitgevonden heeft.
N. WITSENS

Offline Shipbuilder

• Warhoofd
  • Kapitein
  • Al meer dan 54 jaar schaalmodellen bekliederaar.
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2013, 11:15:09 am »
Welkom aan boord Pim, veel plezier op dit gezellige forum.

En een bouwverslag is meer dan welkom, met veel foto's, zijn we hier gek op :)
Op de werf:"Rattlesnake","Berlingevalletje","Arleigh Burke destroyer","Bruijne Beer","Halifax" en"HMS Triplex".
Afgebouwd:"HMS Evergreen","Fletcher class destroyer","Flower class corvette"en"Astrolabe".

groetjes, Kees

mickey

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2013, 15:40:07 pm »
welkom pim
ik wens je veel plezier met je bouwprojecten. bouwen en vooral lezen en vragen geeft altijd een mooi resultaat.

gr mick

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #7 Gepost op: maart 21, 2013, 20:18:13 pm »
Ook welkom Pim,
Hoe meer vragen je stelt hoe beter je werkstukken kunnen worden.
Veel succes

Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)