Auteur Topic: Nieuw lid  (gelezen 3669 keer)

Toet

• Gast
Nieuw lid
« Gepost op: november 20, 2012, 10:15:18 am »
Mijn naam is Toet en ik heb mij zojuist geregistreerd als lid.
Ik heb nu bijna mijn 24e model af. Dat is een replica op kleinere schaal van een tjalk die in museum het Hannemahuis in Harlingen staat. Een volmodel. Ik heb hem gemaakt uit een balk eikenhout. Op mijn facebookpagina historische houten scheepsmodellen toet vind je een fotomap van balk tot tjalk. Daar zie je het hele proces. De verificaties bij registreren en berichtjes vind ik erg lastig omdat ik voor 60 % kleurenblind ben. Registreren ging in het begin dan ook mis.

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Geslacht: Man
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
Re: Nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2012, 10:50:33 am »
Welkom op ons forum, kijk maar eens goed rond veel talent en kennis hier dat ook graag word gedeeld.

Groetjes

René

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2012, 10:52:29 am »
24 modellen dat is niet niks  maar welkom op het forum  ondanks het kleine ongemak is het je tog gelukt om inteloggen

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Dick

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 20, 2012, 12:24:28 pm »
Ook vanuit Harderwijk welkom hier op het leuke leerzame forum Toet.
Laat eens 'n paar foto's zien van je kunstwerken als je wilt, zodat we iets van je kunnen, kunnen proeven.

Drububu

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: november 20, 2012, 12:24:46 pm »
Welkom Toet. Ik denk dat wij het nodige van jou kunnen gaan leren. Ik zie er naar uit !

Offline Rob

• Bootsman
« Reactie #5 Gepost op: november 20, 2012, 13:32:38 pm »
welkom Toet, ben benieuwd naar je 25e model.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #6 Gepost op: november 20, 2012, 14:17:12 pm »
zitten mooie dingen tussen toet  ben net eens ff gaan piepen op facebook  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline ISOLA2

• Administrator
  • Officier
  • Share your knowledge, it's a way to immortality.
« Reactie #7 Gepost op: november 20, 2012, 15:14:10 pm »
Mooije verzameling Toet, die mag gezien worden  :whow:
Groetjes

René

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #8 Gepost op: november 20, 2012, 16:09:15 pm »
heb zojuist je facebook pagina bekeken en kan zeggen dat we er weer een ervaren houtsnuiver bij hebben gekregen.

we zien je 1e bouwverslag wel komen.

PS: mogelijk kan Erik (Beagle) je iets bieden met een eigen kleurinstelling ivm je kleurenblindheid.
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)

Jerr

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 20, 2012, 17:54:06 pm »
Wat ik op FB gezien is niet verkeerd. Verheug me op verslagen.
O ja, natuur welkom op dit forum.

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Antwerpen
« Reactie #10 Gepost op: november 20, 2012, 17:59:28 pm »
Citaat
De verificaties bij registreren en berichtjes vind ik erg lastig omdat ik voor 60 % kleurenblind ben. Registreren ging in het begin dan ook mis.

Sorry maar de kleuren in die , tja hoe heet dat, wat je moet invullen kies ik niet zelf of kan je op enige mate instellen, dat wordt allemaal  "Ad random" gedaan.
Wel kan je in je eigen instellingen kiezen voor een ander lay-out  kiezen, maar dat is ook beperkt tot maar enkele.

en welkom op het forum. sorry ik heb geen FB , dus kan niet oordelen over je 24 modellen..
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Andries

• Vol matroos
  • **
« Reactie #11 Gepost op: november 20, 2012, 18:39:43 pm »
Welkom Toet
Kleurenblindheid is voor modelbouw minder erg dan voor elektronica :wink:
Desondanks welkom

Andries
Lid van de NVM. Gereed:  Hoogaars Hendrik (BB), Zeeschouw, ZZ-botter, Emma (Constructo), Clara May(Artesiana L.) Berlin 1:40(Movo),  Hoogaars(J.v.Beylen), Sperwer (BB), Statenjacht (BB)

Toet

• Gast
Welkom
« Reactie #12 Gepost op: november 20, 2012, 18:59:46 pm »
Dank jullie wel voor het warme welkom. Ik voel mij nu al thuis. Even voor de moderator. Mijn facebook is openbaar, dus ook als je geen FB hebt kan je gewoon bezoeken. En ook nog: gelukkig kom ik vaak bij die veldjes met die rare letters een icoontje tegen van een luidsprkertje. Als je daar op klikt krijg je de letters voorgelezen. Speciaal voor mensen die slechtziend of kleurenblind zijn zoals ik. Dus er bestaat wel iets voor, of tegen. Net zo je wil. Maar goed. Als je dit bericht lesst is het mij wel weer gelukt met die lettertjes want ik zie ze al weer staan. Ik zal eens kijken of ik een foto kan posten van mijn laatste model (in opdracht gebouwd). Ik ben handiger met hout dan met een toetsenbord.

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #13 Gepost op: november 20, 2012, 19:58:36 pm »
Hallo toet en welkom op ons gezellig drukke forum !

Je hebt het steeds over de lettertjes die je moeilijk kunt lezen, maar welke bedoel je dan ? Alleen bij registratie wordt je hier eenmalig om gevraagd. De volgende keren als je gewoon inlogt op het forum dan krijg je die toch niet meer ?
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Toet

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: november 20, 2012, 20:47:00 pm »
Maar wel als ik jou wil antwoorden. Ook nu staan ze er weer. Eerst afgebeelde letters overtypen en dan op verzenden klikken. Gelukkig kan mijn  zoon helpen nu. Anders is reageren voor mij heel lastig zo niet onmogelijk omdat blauw nu juist een van de kleuren is...