Auteur Topic: 17 eeuws jacht 1;18 ( HIS )  (gelezen 43500 keer)

Offline big

• Vol matroos
  • **
  • Geslacht: Man
Re: 17 eeuws jacht 1;18 ( HIS )
« Reactie #495 Gepost op: april 26, 2013, 11:33:36 am »
Ziet er mooi uit op het water.
Wens je veel vaar plezier toe.
 :aplaus:  :aplaus:  :aplaus:
Klaas

Offline luc

• Officier
« Reactie #496 Gepost op: april 26, 2013, 15:28:53 pm »
hoi dick  dit was mijn 3 rc schip maar nu ga ik er wel mee stoppen  want  ik kan niet meer tegen de epoxy.

terug naar de statice modellen  :wink:

en om dit jacht nog te evenaren zou ik nog een 3 master kunnen bouwen rc maar  dat ga ik  niet doen wegens de kosten die daar bij komen kijken , dat kan ik gewoon niet trekken van mijnen dop

Dirk , volgende gewoon insmeren met G4.

en in de 3-master van mij zit nu voor een 200 euro aan rc-materiaal in.

Gespreid over 3 jaar bouwen valt dit dus mee. (oke voor u 1jaar)

mvg Luc

Een gelukkige mens ,is een mens met goede gezondheid en een slecht geheugen

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #497 Gepost op: april 26, 2013, 15:50:04 pm »
g4 zou kunnen luc maar die 200 euro  is er echt te veel aan  ook al is het gesprijd over 3 jaar  .

ik zal wel statis  bouwen daar heb ik echt geen mooite mee  , vind het zelfs plezanter dan een rc schip  maar dat is ook wel eens leuk natuurlijk.

we zien wel mischien  ga ik binnen 3 jaar wel weer terug een rc schip bouwen je weet maar nooit  maar voorlopig tog  maar niet.
waarschijnlijk gaat het volgende topic er tog iets sneller aankomen  dan ik zelf dacht  :mrgreen:
en moet ook nog eens terug beginnen aan de grote mast top want die ligt  hier ook nog wortels te schieten  dus die ga ik ook  terug aanpakken  :wink:
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Offline JanV

• Officier
  • Roosendaal
« Reactie #498 Gepost op: april 26, 2013, 16:01:22 pm »
nog even een tip voor je fok en kluiver, aangezien je deze niet kunt bedienen, is het verstandig deze zo in te stellen dat ze voor "halve" wind staan. dwz zover gevierd dat ze ca 30/45 graden vanaf het hart kunnen komen. als je overstag gaat gaan deze zeilen dan vanzelf mee.
let er wel op dat de schoten absoluut nergens achter kunnen blijven steken anders kun je vreemde situaties krijgen.
ik heb indertijd op een zelfde manier gezeild met een tjalkjachtje
Jan
Gereed: Statenjacht, Aida (Plastic) Dwarsdoorsnede HMS Victory
In aanbouw: Vasa (Wasa) Corel, Gorch Fock (plastic) Golden Yacht (in fles)

Alle schepen zijn onzinkbaar, tot ze zinken (uitspraak uit film Michiel de Ruijter)