Auteur Topic: kennismaken!  (gelezen 1504 keer)

pedro80

• Gast
kennismaken!
« Gepost op: oktober 16, 2012, 20:55:47 pm »
Hallo allemaal,

Graag stel ik me even voor: mijn naam is Peter, 31 jaar en ik woon in Rotterdam. Ik heb vroeger veel plastic soldaatjes in elkaar geknutseld, en daarna op de schepen overgestapt. Na een eenvoudig klein houten model heb ik, enigzins overmoedig, direct de Pandora van Constructo aangeschaft als volgend project. Onnodig te zeggen dat me dat behoorlijk wat frustratie en veeeeeel tijd gekost heeft, maar het is gelukt en zelf vind ik 'm HE-LE-MAAL geweldig mooi! En als je van een afstandje kijkt zie je de imperfecties nauwelijks...!  :lol:

Mijn 2e project waar ik enige tijd geleden aan begonnen ben is de Friesland van Mamoli. Ik was namelijk op zoek naar een Nederlands model, en de Friesland is op z'n minst imposant te noemen..... en uitdagend... :wink:

Daarom ben ik ook op dit forum terecht gekomen om een aantal van de bouw-probleempjes voor te kunnen leggen aan de experts! Het viel me namelijk op dat het niveau van de verschillende topics aardig hoog. Zo zag ik ook al wat foto's van een andere Friesland die Hans in elkaar gezet heeft, en da's toch een niveau waar ik nog niet helemaal aan kan voldoen! Dus de verwachtingen zijn hooggespannen...  :D

Vriendelijke groet

Peter

Offline Beagle

• Administrator
  • admiraal
  • Geslacht: Man
  • Antwerpen
Re: kennismaken!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2012, 21:19:58 pm »
welkom op het forum.
Citaat
Het viel me namelijk op dat het niveau van de verschillende topics aardig hoog. Zo zag ik ook al wat foto's van een andere Friesland die Hans in elkaar gezet heeft, en da's toch een niveau waar ik nog niet helemaal aan kan voldoen

Je moet weten dat Toen hans aan dit model begon hij  ongeveer even veel ervaring had  jij nu. maar door goed te luisteren nog beter te kijken en de ander topic's te lezen heeft hij toch maar een Top kitmodel hier neergezet.
m.a.w. peter, het zou wel kunnen dat jij dat ook kan bereiken....

Nooit jezelf onderschatten.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...
Geen kennis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving

Grtz Erik

Offline Arjan68

• VIP all-round prutser
  • Special Guest
  • Officier
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2012, 22:11:11 pm »
Welkom Peter

De Friesland is en blijft een van de mooiste kits waar je met een beetje geduld en doorzettingzvermogen iets prachtigs van kunt maken.
Start een verslag, plaats veel foto's en stel nog meer vragen !  :wink: Dat is de beste manier om tot een goed resultaat te komen.

Die Pandora is ook een mooi scheepje. Zou je ons wat foto's kunnen laten zien van het eindresultaat ?
"Een schip is altijd een compromis" © Ab Hoving

Dick

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2012, 06:22:25 am »
Welkom hier Peter en ik sluit mij helemaal bij Hans en Erik aan.

Offline amazone

• Speedy
  • SCHEEPSBOUWMEESTER
  • Kapitein
« Reactie #4 Gepost op: oktober 17, 2012, 07:26:19 am »
welkom op het forum peter
wat je ook moge bouwen zie op de eerste plaats dat je het zelf graag ziet  dat motiveert je .
the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Drububu

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2012, 07:58:57 am »
Welkom Peter

Toen ik aan De friesland begon was mijn enige ervaring het bouwen van de USS Constitution van Mamoli. Maar dan de minikit. Bestond uit iets van 50 onderdelen. Daarna meteen de Friesland. En dankzij dit forum is het geworden van het is op dit moment.
Het is wel aan te bevelen om een  paar boeken hierbij aan te schaffen die je kunnen helpen als je even geen respons van het forum bij de hand hebt. Met name het boek van Wolfram zu Mondfeld heeft me al heel wat keren goed geholpen. Hier op het forum is daar wel wat meer over te vinden.
En verder veel vragen stellen voordat je iets definitief vast gaat lijmen en veel foto's plaatsen.

Succes met dit prachtige schip !

jannes

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2012, 13:50:55 pm »
Welkom op het forum Peter
De Friesland is een pracht schip om te bouwen
Ik heb veel gehad aan de hulp en aanwijzingen van de experts op dit forum
Succes met de bouw