Auteur Topic: HMS Victory-De Agostini- schaal 1:84 Opengewerkt  (gelezen 724 keer)

Offline vandorpe

• Vol matroos
  • **
  • Geslacht: Man
    • modeling-skills-flandres
Re: HMS Victory-De Agostini- schaal 1:84 Opengewerkt
« Reactie #15 Gepost op: januari 17, 2012, 11:06:15 am »
Bedankt voor de reakties!
Ik voorzie 5 dekken ,eentje meer dan deagostini,+ nog een soort dek extra in de laadruimte.

Momenteel ben ik aan het uitzoeken hoe je zo'n dek kan een beetje verder uitwerken,en wel de boven als onderkant.

Het ganse projekt is voortdurend ver vooruit denken,voor ik het stukje dek kan plaatsen,moet de binnenbetimmering gemaakt worden.
Alle dekken moeten ook in 2 kleuren(naturel en geschilderd uitgevoerd worden.Het zelfde met de binnenkant van het schip,dus goed opletten,er is erg weinig plaats tussen de dekken.
Het stukje dek is in 2 delen gemaakt,anders kun je het niet meer tussen de steunbalken monteren.Aan de bovenkant kun je de splitsing nadien niet meer zien.
De plankjes heb ik zelf gezaagd en gebreewd,deagostini gebruikt plankjes die iets te breed zijn voor mijn smaak.

Foto's hieronder

http://foto.modeling-skills-flandres.be/#6.1
Grtz.
Marc

Offline beagle

• De baas
  • Administrator
  • Kapitein
  • Antwerpen
    • Beagle modelshipwright
« Reactie #16 Gepost op: januari 17, 2012, 11:41:45 am »
Beste Marc.
ik zou je toch willen vragen van je formaat van foto's een klein beetje aan te passen aan. Ons forum runt nog steeds gratis, zonder sponsors en wij proberen dat zo te houden, Maar dan moeten we ook een beetje opletten dat de traffic binnen de perken blijft. Met B.v. grote foto's te plaatsen verhoog je het aantal bits dat gedownload wordt telkens iemand jouw topic bekijkt. Nu zie ik dat je foto's  allemaal 1023 x 766 pixels bedragen. De standaard voor een forum is meestal 640 x 480  of 840 x 640 pixels. mag ik je dan ook a.u.b. vragen dat u in de toekomst je foto's in een kleiner formaat kan posten. Zo zie ik ook dat jouw prentjes allemaal 3 MB groot zijn. Eeen beetje aan de grote kant dus.

Even een uittreksel uit de topic plaatsen van foto's.
Postscriptum :
Als je iets publiceert op het Internet moet je altijd rekening houden met het feit dat niet iedereen dezelfde PC configuratie heeft als jij.
Zaken zoals desktop instellingen en monitor keuze hebben een grote invloed op de wijze waarop de toeschouwer naar jouw foto kijkt. Bedenk immers dat als jij een foto plaats in een formaat van 2048x1024 pixels en een toeschouwer een scherm heeft van 800x600 pixels, dan is jouw foto niet eens compleet zichtbaar.

Verklein je foto's. Een formaat van maximaal 640x480 pixels is acceptabel. Voor een posting op een forum is 480x360 pixels aangeraden.
Een ander aspect is de bestandsgrootte. Een foto van 2048x1024 pixels is gauw 500Kb-1Mb groot. Op de hedendaagse harddisks is zoiets klein maar voor iemand met een telefoon-modemverbinding naar het Internet is dat niet leuk. Mensen met een langzame Internet verbinding, en dat zijn er altijd meer dan je denkt, willen jouw foto's ook gemakkelijk downloaden en kunnen bekijken. Als de download te lang duurt haken mensen af.

Voor  het publiceren op Internet,  moet je ook de resolutie van je foto's even aanpassen.Alle  beelden  op internet hebben een resolutie van dpi 72 omdat de pagina's voor het  vertoning  bedoelt zijn voor monitors  en de monitors kunnen slechts beelden tonen met een DPI van 72. Een hoger resolutie geeft geen betere beeldkwaliteit, het verhoogt enkel onnodig het dataverkeer en de laadtijd.

Verklein de omvang van het bestand. Bewaar je foto als gecomprimeerd JPG bestand en zet de kwaliteit op 75-85 %. Hierdoor vindt er wel enig verlies van kwaliteit plaats maar je mede-Internetters weten dat beslist te waarderen.
Om je foto's daadwerkelijk te kunnen publiceren moeten ze uiteraard ergens op een voor iedereen beschikbare plaats opgeslagen worden. Je foto's moeten dus op een Internet webserver bewaard worden. Sommige providers bieden hun klanten de mogelijkheid om gratis een eigen website te maken. Hiervoor krijg je dan xxMb aan ruimte ter beschikking om je website te maken. Een uitstekende plek om je foto's op te bewaren!
Een andere mogelijkheid zijn de zogenaamde fotosites waar je fotoalbums met jouw foto's kunt maken. Controleer dan wel of het mogelijk is om vanuit hun site een foto op een andere site te laten zien. Deze techniek (cross-linking) is namelijk niet altijd mogelijk of wordt niet altijd toegelaten.
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

Grtz Erik

Offline beagle

• De baas
  • Administrator
  • Kapitein
  • Antwerpen
    • Beagle modelshipwright
« Reactie #17 Gepost op: januari 17, 2012, 11:52:03 am »
Even een opmerking over je dek.

Je besteed zoveel aandacht aan allerlei detail voor je schip , doch je dek planken liggen er nu niet volgens het boekje erbij.

Je gebruikt schijnbaar de 4 dekbeplanking, maar dan moeten alle stuiten tussen de dekplanken  ook op een gelijke afstand liggen en met een gelijk aantal planken ertussen.

Ik wou je laatste foto even downloaden om daar dan op  te laten zien wat ik bedoel, doch ik kan ook je foto niet goed vastpakken; ik krijg altijd maar de helft van het prentje..
voor je dekbeplanking; kijk dus even naar  dekken
en
iets over breeuwnaden
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ...

Grtz Erik

Offline vandorpe

• Vol matroos
  • **
    • modeling-skills-flandres
« Reactie #18 Gepost op: januari 17, 2012, 12:13:01 pm »
Is waar,was een foutje ingeslopen eer ik het door had   :P

Maar niemand die er nog veel zal van zien,erg weinig inkijk tussen de dekken op 1/84   :D

Ga die foto's nog oplossen,ga ze plaatsen vanaf nu via mijn fotolader.
Grtz.
Marc

Offline mickey

• Vol matroos
  • **
« Reactie #19 Gepost op: januari 17, 2012, 12:54:13 pm »
hoi marc
veel succes met je mega project ik ben nu al onder de indruk en ga je op de eerste rang volgen.
gr mick
maak elk onderdeel alsof dit het enigste is dat je moet maken

Offline beagle

• De baas
  • Administrator
  • Kapitein
  • Antwerpen
    • Beagle modelshipwright
« Reactie #20 Gepost op: januari 17, 2012, 13:00:21 pm »
een foutje zit er rap in .

zie de gele lijn  waarop de stuiten moeten liggen.
rode cirkels waar stuiten ontbreken of te veel zijn..

Grtz Erik

Test-Sponsor-A Test-Sponsor-B Test-Sponsor-C